Opinião do Especialista

Fundamentos da Indústria do Turismo Parte 2 (Peter Tarlow)

Publicado por Peter Tarlow

No mês passado nós apresentamos alguns dos fundamentos para o sucesso de uma empresa e ou indústria de turismo bem sucedida. Embora cada local seja diferente, e este é um princípio básico para enfatizar os aspectos únicos e diferentes de seu negócio  local, os seres humanos são  basicamente os mesmos em todo o mundo e os melhores princípios de um bom turismo são os mesmos em todas as culturas e línguas.

Turismo nada mais é do que a narração de uma história em que o visitante se torna parte do conto.  Viajar é buscar o diferente, para encontrar uma maneira de sair da monotonia da vida diária e entrar em um mundo de não-realidades. Este  princípio básico significa que  a indústria do turismo deve permitir que seus visitantes  experimentem o único e especial em um ambiente seguro. Lembre-se que nós estamos vendendo lembranças e é nosso trabalho  ajudar nossos clientes a criarem memórias que possam ser compartilhadas.

-Você compreende o seu produto turístico da mesma forma como os seus clientes o veem? Por exemplo, você pode dizer que você faz destinos familiares, mas se os seus clientes o veem de outra perspectiva, será necessária uma quantidade enorme de marketing para mudar a sua imagem. Antes de lançar uma nova campanha de marketing considere o que os seus destinos fazem como  seus clientes se sintam, por que as pessoas escolhem os seus destinos em relação  a concorrência, e quais benefícios  emocionais  seus visitantes recebem quando escolheu seu destino.

Um sorriso é universal. Talvez a técnica mais importante para aprender no turismo é como sorrir. Um sorriso sincero pode compensar  muitos erros. Viagens e turismo são construídos em torno de princípios de altas expectativas, muitos dos quais nunca se conhecem. Esta lacuna entre a imagem e a realidade nem sempre é culpa da indústria. Há pouco o que a indústria pode fazer para fazer uma tempestade acabar ou para parar uma nevasca inesperada. O que podemos fazer é mostrar às pessoas que nós nos importamos e somos criativo. A maioria das pessoas pode perdoar um ato da natureza, mas  poucos clientes vão  perdoar um estado de insensibilidade ou falta de cuidado e atenção.

Turismo É uma experiência orientada para o cliente. Nos últimos poucos  anos muitos centros de turismo e visitantes têm trabalhado duro com o objetivo de guiar seus clientes a partir de experiências centradas no ser humano para experiências virtuais / online / experiências de páginas da web. A lógica por trás deste movimento é que eles terão  grandes corporações: como companhias aéreas uma grande quantidade de dinheiro em salários sendo criados…. O risco que estas empresas  terão de   considerar é que os turistas desenvolvem relacionamentos com as pessoas  em vez de web sites. Quando o turismo e  as empresas de viagens  conduzirem as pessoas para sites, eles devem estar prontos para aceitar que a fidelidade do cliente  diminuirá e as ações de seu pessoal da linha de frente se tornarão ainda mais importantes.

Nós podemos falar sobre educar os nossos clientes, mas lembre-se que eles não são nossos estudantes, são nossos clientes.  Com demasiada frequência, especialmente em visitas guiadas, temos a falsa noção de que nossos clientes são nossos alunos. Guias precisam falar menos e permitir  os visitantes a experimentar mais. O adulto médio, em turnê, para de ouvir depois de cerca de 5-7 minutos. De uma maneira semelhante muitos departamentos de polícia e organizações de segurança acreditam erroneamente que eles podem educar o visitante alegando respeito e  segurança pessoal. Suponha que o visitante não irá  prestar atenção e desenvolva programas de segurança baseados neste simples fato.

Seja autêntico. Nada é desmascarado mais facilmente do que a falta de autenticidade. Não tente ser o que não é , mas sim ser o melhor você possa ser. locais de turismo que  são autênticos e naturais tendem a ser os mais bem sucedidos. Para ser autêntico e original  não significa apenas apresentar florestas ou praias, mas uma apresentação única da realidade cultural.

Visitantes podem esquecer um pôr do sol, mas raramente se esquecem de uma boa refeição. Enfatize os aspectos culinários da sua indústria do turismo. Use produtos sempre locais, apresentados de forma colorida e originais, promovam receitas locais. Os alimentos podem alterar uma boa viagem em um momento memorável

Procure  desenvolver novos talentos. O turismo é hardwork e muitas pessoas acham a indústria muito difícil. Esteja sempre a procura de empregados novos e criativos, procurar pessoas que são gregários e extrovertidos, e pessoas que tenham ambos,  paciência e  senso de aventura.

Use Várias metodologias para compreender as tendências em turismo. Há uma tendência no turismo de usar metodologias analíticas puramente qualitativos ou quantitativos. Ambos são importantes e podem  fornecer informações adicionais.  Os problemas ocorrem quando nos tornamos tão dependentes de um tipo de análise que nos fazem  ignorar a outra. Lembre-se de pessoas pesquisadas ao longo do serviço.   Dados informatizados nem sempre são verdadeiros. Embora os métodos podem ser altamente válidos seus fatores de confiabilidade podem ser menor do que o que nós acreditamos. Erros de votação tanto os EUA e no Reino Unido devem lembrar-nos do princípio de “lixo para dentro / lixo para fora”.

Quando em caso de dúvida, a coisa certa aazer é a melhor coisa a fazer.  Não corte os detalhes porque os tempos são difíceis. Este é o tempo para construir uma reputação de integridade, fazendo a coisa certa. Certifique-se de dar  valor ao dinheiro do seu cliente em vez de parecer ser egoísta e ganancioso. O negócio da hospitalidade é o de fazer para os outros, e nada anuncia e divulga melhor um lugar do que dar  algo extra  num período de constrição econômica. De maneira semelhante, os gerentes nunca deveriam  cortar seus subordinados e salários antes de cortar o seu próprio. Se a redução nas forças são necessárias, um gerente deveria  pessoalmente lidar com a situação, apresentar um adeus simbólico e nunca estar ausente num dia de ausência de trabalho.

Quando as coisas vão mal, tenha calma.  As pessoas vêm até nós para obter tranquilidade e esquecer seus problemas, não para aprender sobre nossos problemas. Nossos clientes nunca deveriam ser sobrecarregados com as nossas dificuldades econômicas. Lembre-se: eles são nossos convidados e não nossos conselheiros. Ética no turismo requer que a  sua  vida pessoal fique em sua casa. Se você está agitado demais para trabalhar, é melhor  ficar em casa. Uma vez que esteja no local de trabalho, no entanto, tenha a responsabilidade moral para se concentrar nas necessidades dos nossos clientes e não em nossas próprias necessidades. A melhor maneira de ter calma em uma crise é estar preparado. Por exemplo, no mundo pós 11 de setembro  toda comunidade precisa ter um plano de segurança do turismo. De maneira semelhante, a sua comunidade ou atração precisa treinar funcionários sobre como lidar com os riscos de saúde, mudanças de viagem, e questões de segurança pessoal.

Sobre o autor

Peter Tarlow

Dr. Peter Tarlow, PH.D, Founder and President of Tourism & More
Dr. Peter E. Tarlow is a world-renowned speaker and expert specializing in the impact of crime and terrorism on the tourism industry, event and tourism risk management, and economic development. Since 1990, Tarlow has been teaching courses on tourism, crime & terrorism to police forces and security and tourism professionals throughout the world.
Tarlow earned his Ph.D. in sociology from Texas A&M University. He also holds degrees in history, in Spanish and Hebrew literatures, and in psychotherapy. In 1996, Tarlow became Hoover Dam's consultant for tourism development and security. In 1998, Tarlow's role at the Bureau of Reclamation expanded. He was asked to develop a tourism security program for all Bureau of Reclamation properties and visitor centers. Tarlow continued his involvement with the Bureau of Reclamation until December of 2012. In 1999, the US Customs service asked Tarlow to work with its agents in the area of customer service, cultural awareness, and custom's impact on the tourism and visitor industry.
In 2000, due to interagency cooperation on the part of the Bureau of Reclamation, Tarlow helped to prepare security and FBI agents for the Salt Lake City 2002 Winter Olympic Games. He also lectured for the 2010 Vancouver Olympic Games. Tarlow is currently working with police departments of the state of Rio de Janeiro for the 2014 World Cup Games and 2016 Olympic games.
In 2003, US National Park Service asked Tarlow to take on special assignments dealing with iconic security for its multiple tourism sites. Within the US government Tarlow has lectured for the Department of the Interior, for the Department of Justice (Bureau of Prisons and Office of US Attorneys-General), the Department of Homeland Security and the American Bar Association’s Latin America Office. Tarlow has worked with other US and international government agencies such as the US Park Service at the Statue of Liberty, The Smithsonian's Institution's Office of Protection Services, Philadelphia's Independence Hall and Liberty Bell and New York's Empire State Building. He has also worked with the Federal Bureau of Investigation, The Royal Canadian Mounted Police, and the United Nation's WTO (World Tourism Organization), the Center for Disease Control (Atlanta, Triangle Series), the Panama Canal Authority. He has taught members of national police forces such as the members of the US Supreme Court police, and the Smithsonian Museum’s police. He has also worked with numerous police forces throughout the United States, the Caribbean and Latin America.
In 2013 Tarlow was named the Special Envoy for the Chancellor of the Texas A&M University System. At almost the same time the US State Department asked him to lecture around the world on issues of tourism security and safety. In 2013, Tarlow began working with the Dominican Republic’s national tourism police, then called POLITUR, and as of 2014 called CESTUR.
Since 1992, Tarlow has been the chief organizer of multiple tourism conferences around the world, including the International Tourism Safety Conference in Las Vegas. Since 2006 he has also been part of the organizational teams for the Biannual Aruba Tourism Conference and has helped organize conferences in St. Kitts, Charleston (South Carolina), Bogota, Colombia, Panama City, and Curaçao. In starting in 2013, Tarlow became a co-organizer of the first and second Mediterranean Tourism Conference held in Croatia.
Tarlow's fluency in many languages enables him to speak throughout the world (United States, the Caribbean, Latin America, Europe, and Africa, and the Eastern Pacific, and Asia). Tarlow lectures on a wide range of current and future trends in the tourism industry, rural tourism economic development, the gaming industry, issues of crime and terrorism, the role of police departments in urban economic development, and international trade.
Tarlow has done extensive research on the relationship between tourism, crime, and terrorism. He also works with police forces to understand their constituents and provide the best customer service possible. Tarlow publishes extensively in these areas and writes numerous professional reports for US governmental agencies and for businesses throughout the world. He also functions as an expert witness in courts throughout the United States on matters concerning tourism security and safety, and issues of risk management.
Tarlow’s research ranges from the impact of school calendars on the tourism industries to tourism ecology and business. These research interests allow Tarlow to work with communities throughout the United States. He is teaches how communities can use their tourism as an economic development tool during difficult economic times, and at the same time improve their local residents’ quality of life.
Tarlow speaks throughout North and Latin America, the Middle East and Europe, and Asia. Some of the topics about which he speaks are: the sociology of terrorism, its impact on tourism security and risk management, the US government's role in post terrorism recovery, and how communities and businesses must face a major paradigm shift in the way they do business. Tarlow trains numerous police departments throughout the world in TOPPS (Tourism Oriented Policing and Protection Services) and offers certification in this area. Tarlow provides keynote speeches around the world on topics as diverse as dealing with economies in crisis to how beautification can become a major tool for economic recovery.
Tarlow is a well-known author in the field of tourism security. He is a contributing author to multiple books on tourism security, and has published numerous academic and applied research articles regarding issues of security including articles published in The Futurist, the Journal of Travel Research and Security Management. In 1999 Tarlow co-edited "War, Terrorism, and Tourism." a special edition of the Journal of Travel Research. In 2002 Tarlow published Event Risk Management and Safety (John Wiley & Sons). Tarlow also writes and speaks for major organizations such as the Organization of US State Dams, and The International Association of Event Managers. In 2011, Tarlow published: Twenty Years of Tourism Tidbits: The Book. The Spanish language addition is to be released in 2012. He has recently published a book on Cruise Safety (written in Portuguese) entitled Abordagem Multdisciplinar dos Cruzeiros Turísticos. In June of 2014, Elsevier published Tarlow’s newest book: Tourism Security: Strategies for Effective Managing Travel Risk and Safety. He is currently writing a new book on tourism sports security (to be published in late 2016) and a series of articles on the same topic for the American Society of Industrial Security.
Tarlow’s wide range of professional and scholarly articles includes articles on subjects such as: "dark tourism", theories of terrorism, and economic development through tourism. Tarlow also writes and publishes the popular on-line tourism newsletter Tourism Tidbits read by thousands of tourism and travel professionals around the world in its English, Spanish, and Portuguese language editions. Tarlow has been a regular contributor to the joint electronic tourism newsletter, ETRA, published jointly by Texas A&M University and the Canadian Tourism Commission. His articles often appear in a wide range of both trade and academic publications including Brilliant Results and Destination World.
Tarlow lectures at major universities around the world. Tarlow is a member of the Distance Learning Faculty of "The George Washington University" in Washington, DC. He is also an adjunct faculty member of Colorado State University and the Justice Institute of British Columbia (Vancouver, Canada) and a member of the graduate faculty of Guelph University in Ontario, Canada. Tarlow is an honorary professor at the Universidad de Especialidades Turisticas (Quito, Ecuador), of the Universidad de la Policía Federal (Buenos Aires, Argentina), la Universidad de Huánuco, Peru, and on the EDIT faculty at the University of Hawaii in Manoa, (O'ahu). At numerous other universities around the world Tarlow lectures on security issues, life safety issues, and event risk management. These universities include institutions in the United States, Latin America, Europe, the Pacific Islands, and the Middle East. In 2015 the Faculty of Medicine of Texas A&M University asked Tarlow to “translate” his tourism skills into practical courses for new physicians. As such he teaches courses in customer service, creative thinking and medical ethics at the Texas A&M medical school
Tarlow has appeared on national televised programs such as Dateline: NBC and on CNBC and is a regular guest on radio stations around the US. Tarlow organizes conferences around the world dealing with visitor safety and security issues and with the economic importance of tourism and tourism marketing. He also works with numerous cities, states, and foreign governments to improve their tourism products and to train their tourism security professionals.
Tarlow is a founder and president of Tourism & More Inc. (T&M). He is a past president of the Texas Chapter of the Travel and Tourism Research Association (TTRA). Tarlow is a member of the International Editorial Boards of "Turizam" published in Zagreb, Croatia, "Anatolia: International Journal of Tourism and Hospitality Research," published in Turkey, and "Estudios y Perspectivas en Turismo," published in Buenos Aires, Argentina, and American Journal of Tourism Research.

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