Opinião do Especialista

Turismo & Eventos

Publicado por Peter Tarlow

Profissionais que planejam eventos e convenções desempenham um papel vital na indústria do turismo. Não são eles apenas que geralmente decidem qual comunidade receberá uma convenção lucrativa, mas as suas opiniões também importam na forma como uma comunidade é percebida e, como tal, eles passam a agir como parte dessa comunidade, que funciona como uma equipe de marketing não oficial. Não só as suas opiniões importam, para que uma cidade sedie uma convenção de turismo, pois é sábio lembrar que percepções são frequentemente mais poderosas do que os próprios fatos.

Além disso, há uma tendência crescente de que os participantes de convenções aproveitem o período pré ou pós-convenção como uma forma de combinar negócios e lazer. A reunião ou convenção não é apenas uma maneira de aumentar os negócios, mas também pode oferecer oportunidades de férias adicionais para o visitante e receita adicional para a comunidade anfitriã. Essa fusão de negócios e lazer também pode significar que os participantes de uma conferência, reunião ou convenção provavelmente transfiram suas experiências positivas para o hotel, resort e comunidade em que o evento aconteceu.

O outro lado da moeda é quando ocorrem situações fora de controle e quando erros acontecem, muitas vezes a comunidade anfitriã e sua reputação são as primeiras a sofrer. Nunca esqueça isso, turismo é a venda de sonhos e o planejamento deve percorrer um longo caminho para garantir que a visita à sua comunidade, hotel ou atração seja sempre lembrada positivamente ao invés de ser um pesadelo que um visitante gostaria de poder esquecer.

Os profissionais da área de planejamento de convenções e reuniões são uma parte integrante dos esforços de marketing para promover qualquer local. Os profissionais de turismo nacional, precisam encontrar maneiras de integração aos esforços de marketing com os profissionais de turismo internacional, para promoverem juntos o incremento de convenções e visitantes. Infelizmente, há momentos em que um lado ou outro falham em reconhecer que essa interação seja necessária. Quando os planejadores de um evento veem seu trabalho como simples organização e facilitação de uma reunião ou convenção, então toda a comunidade perde.

Para ajudar os profissionais do turismo a se comunicarem melhor com quem forem planejar seus eventos, a Turism Tidbits oferece as seguintes sugestões:

-Bom negócio é quando todo mundo ganha. O que significa que todos precisam entender o que a expectativa da outra pessoa. A indústria procurará satisfazer seus clientes e buscar obter o melhor negócio pelo menor custo. Os funcionários da indústria do turismo devem focar em formas de preencher as vagas nos hotéis e criar o maior rendimento possível. Ambos os lados devem ganhar e para isso precisam entender a negociação pela perspectiva do outro.

– Ofereça um curso sobre o turismo da sua comunidade para provedores locais de turismo. Muitas vezes, cada indústria do turismo componente esquece que é parte de uma experiência total. Visitantes e profissionais não julgam uma comunidade por um único critério, mas sim olham para o pacote total. Pesquise junto aos representantes de hotéis e atrações locais para ajudar a formar o curso, permitindo que todas as partes da indústria entendam as necessidades e os requisitos uns dos outros.

-Atraia a reunião certa para sua comunidade. Nem toda comunidade é o local certo para um tipo específico de reunião ou convenção. Ao tentar atrair uma convenção ou reunião para a sua comunidade considere diversos fatores:

1. Crie um inventário completo do que sua cidade pode oferecer para que uma reunião seja bem-sucedida:

Liste os itens que uma reunião precisaria, e depois priorize esses itens e veja o que sua comunidade tem e o que falta.

2. Saiba o que sua cidade / local tem a oferecer:

Classifique sua cidade de acordo com categorias como: viagem, tempo, tipos de transporte, instalações disponíveis e tipos de atrações.

3. Saiba o que sua cidade / local não oferece: Analise as situações você não gostaria de encontrar ou lidar em sua localidade.

Que desvantagens você precisa superar?

4. Saiba que nem todas as reuniões são iguais.

Tipos diferentes de convenções exigem instalações diferentes. Lembre-se que nem toda cidade é certa para todo tipo de evento. Certifique-se de que as necessidades do seu evento serão satisfeitas com as instalações da sua cidade.

5. Certifique-se de que as agências da cidade trabalham juntas. O profissional de trismo precisa gastar quase tanto tempo com os chefes de outras agências da cidade como com o seu próprio pessoal. Os visitantes veem uma cidade inteira e quando as agências trabalham juntas, está sendo construída uma base para o retorno do negócio.

6. Organize e faça contato com profissionais que realizaram reuniões em lugares semelhantes aos seus.

As pessoas gostam de variedade, mas muitas vezes procuram locais semelhantes aos lugares onde eles tiveram reuniões bem sucedidas no passado. Nomes de organizações comerciais com outras cidades que são semelhantes ao seu.

• Aconselhe os organizadores da convenção sobre a perspectiva de trabalhar com planejador de reuniões locais que conhece bem a comunidade. Esses planejadores locais querem a que a convenção de fora da cidade seja bem sucedida, e eles têm em primeira mão o conhecimento sobre o que fazer e o que fazer. Tendo o apoio da comunidade local também aumenta a credibilidade do evento.

• Discuta com o planejador do evento que veio de fora da cidade o seu conceito de atendimento ao cliente. Como eles querem que a sua comunidade lide com uma questão de mau serviço?

Quais são os requisitos específicos em matéria de segurança?

Quais questões de responsabilidade precisam ser discutidas antes de assinar qualquer contrato?

Em caso de acidente qual deverá ser o protocolo?

• Quais são algumas das necessidades especiais que o evento tem? Sua comunidade consegue atender a essas necessidades?

Os Estados Unidos (e o mundo) são lugares muito diversos com necessidades especiais que vão do físico ao filosófico. Antes de licitar uma convenção ou reunião é importante saber se você pode fornecer itens como:

√ sensibilidade às leis e restrições alimentares,

√ sensibilidade às necessidades médicas dos participantes do encontro,

√ sensibilidade a questões de crime e segurança,

√ sensibilidade aos costumes e hábitos locais,

√ sensibilidade às necessidades religiosas e culturais dos participantes,

√ capacidade de fornecer serviços bilíngues ou multilíngues.

Sobre o autor

Peter Tarlow

Dr. Peter Tarlow, PH.D, Founder and President of Tourism & More
Dr. Peter E. Tarlow is a world-renowned speaker and expert specializing in the impact of crime and terrorism on the tourism industry, event and tourism risk management, and economic development. Since 1990, Tarlow has been teaching courses on tourism, crime & terrorism to police forces and security and tourism professionals throughout the world.
Tarlow earned his Ph.D. in sociology from Texas A&M University. He also holds degrees in history, in Spanish and Hebrew literatures, and in psychotherapy. In 1996, Tarlow became Hoover Dam's consultant for tourism development and security. In 1998, Tarlow's role at the Bureau of Reclamation expanded. He was asked to develop a tourism security program for all Bureau of Reclamation properties and visitor centers. Tarlow continued his involvement with the Bureau of Reclamation until December of 2012. In 1999, the US Customs service asked Tarlow to work with its agents in the area of customer service, cultural awareness, and custom's impact on the tourism and visitor industry.
In 2000, due to interagency cooperation on the part of the Bureau of Reclamation, Tarlow helped to prepare security and FBI agents for the Salt Lake City 2002 Winter Olympic Games. He also lectured for the 2010 Vancouver Olympic Games. Tarlow is currently working with police departments of the state of Rio de Janeiro for the 2014 World Cup Games and 2016 Olympic games.
In 2003, US National Park Service asked Tarlow to take on special assignments dealing with iconic security for its multiple tourism sites. Within the US government Tarlow has lectured for the Department of the Interior, for the Department of Justice (Bureau of Prisons and Office of US Attorneys-General), the Department of Homeland Security and the American Bar Association’s Latin America Office. Tarlow has worked with other US and international government agencies such as the US Park Service at the Statue of Liberty, The Smithsonian's Institution's Office of Protection Services, Philadelphia's Independence Hall and Liberty Bell and New York's Empire State Building. He has also worked with the Federal Bureau of Investigation, The Royal Canadian Mounted Police, and the United Nation's WTO (World Tourism Organization), the Center for Disease Control (Atlanta, Triangle Series), the Panama Canal Authority. He has taught members of national police forces such as the members of the US Supreme Court police, and the Smithsonian Museum’s police. He has also worked with numerous police forces throughout the United States, the Caribbean and Latin America.
In 2013 Tarlow was named the Special Envoy for the Chancellor of the Texas A&M University System. At almost the same time the US State Department asked him to lecture around the world on issues of tourism security and safety. In 2013, Tarlow began working with the Dominican Republic’s national tourism police, then called POLITUR, and as of 2014 called CESTUR.
Since 1992, Tarlow has been the chief organizer of multiple tourism conferences around the world, including the International Tourism Safety Conference in Las Vegas. Since 2006 he has also been part of the organizational teams for the Biannual Aruba Tourism Conference and has helped organize conferences in St. Kitts, Charleston (South Carolina), Bogota, Colombia, Panama City, and Curaçao. In starting in 2013, Tarlow became a co-organizer of the first and second Mediterranean Tourism Conference held in Croatia.
Tarlow's fluency in many languages enables him to speak throughout the world (United States, the Caribbean, Latin America, Europe, and Africa, and the Eastern Pacific, and Asia). Tarlow lectures on a wide range of current and future trends in the tourism industry, rural tourism economic development, the gaming industry, issues of crime and terrorism, the role of police departments in urban economic development, and international trade.
Tarlow has done extensive research on the relationship between tourism, crime, and terrorism. He also works with police forces to understand their constituents and provide the best customer service possible. Tarlow publishes extensively in these areas and writes numerous professional reports for US governmental agencies and for businesses throughout the world. He also functions as an expert witness in courts throughout the United States on matters concerning tourism security and safety, and issues of risk management.
Tarlow’s research ranges from the impact of school calendars on the tourism industries to tourism ecology and business. These research interests allow Tarlow to work with communities throughout the United States. He is teaches how communities can use their tourism as an economic development tool during difficult economic times, and at the same time improve their local residents’ quality of life.
Tarlow speaks throughout North and Latin America, the Middle East and Europe, and Asia. Some of the topics about which he speaks are: the sociology of terrorism, its impact on tourism security and risk management, the US government's role in post terrorism recovery, and how communities and businesses must face a major paradigm shift in the way they do business. Tarlow trains numerous police departments throughout the world in TOPPS (Tourism Oriented Policing and Protection Services) and offers certification in this area. Tarlow provides keynote speeches around the world on topics as diverse as dealing with economies in crisis to how beautification can become a major tool for economic recovery.
Tarlow is a well-known author in the field of tourism security. He is a contributing author to multiple books on tourism security, and has published numerous academic and applied research articles regarding issues of security including articles published in The Futurist, the Journal of Travel Research and Security Management. In 1999 Tarlow co-edited "War, Terrorism, and Tourism." a special edition of the Journal of Travel Research. In 2002 Tarlow published Event Risk Management and Safety (John Wiley & Sons). Tarlow also writes and speaks for major organizations such as the Organization of US State Dams, and The International Association of Event Managers. In 2011, Tarlow published: Twenty Years of Tourism Tidbits: The Book. The Spanish language addition is to be released in 2012. He has recently published a book on Cruise Safety (written in Portuguese) entitled Abordagem Multdisciplinar dos Cruzeiros Turísticos. In June of 2014, Elsevier published Tarlow’s newest book: Tourism Security: Strategies for Effective Managing Travel Risk and Safety. He is currently writing a new book on tourism sports security (to be published in late 2016) and a series of articles on the same topic for the American Society of Industrial Security.
Tarlow’s wide range of professional and scholarly articles includes articles on subjects such as: "dark tourism", theories of terrorism, and economic development through tourism. Tarlow also writes and publishes the popular on-line tourism newsletter Tourism Tidbits read by thousands of tourism and travel professionals around the world in its English, Spanish, and Portuguese language editions. Tarlow has been a regular contributor to the joint electronic tourism newsletter, ETRA, published jointly by Texas A&M University and the Canadian Tourism Commission. His articles often appear in a wide range of both trade and academic publications including Brilliant Results and Destination World.
Tarlow lectures at major universities around the world. Tarlow is a member of the Distance Learning Faculty of "The George Washington University" in Washington, DC. He is also an adjunct faculty member of Colorado State University and the Justice Institute of British Columbia (Vancouver, Canada) and a member of the graduate faculty of Guelph University in Ontario, Canada. Tarlow is an honorary professor at the Universidad de Especialidades Turisticas (Quito, Ecuador), of the Universidad de la Policía Federal (Buenos Aires, Argentina), la Universidad de Huánuco, Peru, and on the EDIT faculty at the University of Hawaii in Manoa, (O'ahu). At numerous other universities around the world Tarlow lectures on security issues, life safety issues, and event risk management. These universities include institutions in the United States, Latin America, Europe, the Pacific Islands, and the Middle East. In 2015 the Faculty of Medicine of Texas A&M University asked Tarlow to “translate” his tourism skills into practical courses for new physicians. As such he teaches courses in customer service, creative thinking and medical ethics at the Texas A&M medical school
Tarlow has appeared on national televised programs such as Dateline: NBC and on CNBC and is a regular guest on radio stations around the US. Tarlow organizes conferences around the world dealing with visitor safety and security issues and with the economic importance of tourism and tourism marketing. He also works with numerous cities, states, and foreign governments to improve their tourism products and to train their tourism security professionals.
Tarlow is a founder and president of Tourism & More Inc. (T&M). He is a past president of the Texas Chapter of the Travel and Tourism Research Association (TTRA). Tarlow is a member of the International Editorial Boards of "Turizam" published in Zagreb, Croatia, "Anatolia: International Journal of Tourism and Hospitality Research," published in Turkey, and "Estudios y Perspectivas en Turismo," published in Buenos Aires, Argentina, and American Journal of Tourism Research.

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